- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jasná karma
Lépe to snad ani nelze napsat: Kvůli zácpám a všemožným dopravním omezením jezdíme stále pomaleji, rostou dálniční poplatky, řidiči jsou zoufalí a ve stresu, což se projevuje mnohdy jejich agresivitou na silnici a vše "doráží" policie, která je "nahání a kasíruje".
Klasicka ukazka - z Troje do Bohnic vedou serpentiny, kde je 30, na silnici neni stredova cara a obcas se tam srazi auta, protoze se neumi ridit podle krajnice. Ovsem na kopci neni omezeni zruseno, i kdyz uz je silnice rovna. Vysledek? Policajti si stoupnou na cestu a meri. A logicky nameri. Ale ma to omezeni smysl? Nema. Ma smysl na tomto bezpecnem miste merit? Nema. Podotykam, ze mne tam nikdy nenamerili, jen se zamyslim nad ucelnosti jejich chovani.
Ono když někdo sedá za volant zhulenej nebo ožralej tak na něj nic jiného než sankce neplatí. A že těch d..ů není bohužel málo. Každý má pocit, že když přijede o 5 minut později, tak se zhroutí svět.
Nesedám za volant zhulenej, ani ožralej a vyrážím většinou s předstihem, takže bývám všude dřív. Přesto přisvědčuji duchu článku. Heslo "nahánět a kasírovat" je pro policii více než přiléhavé.
Najezdím okolo 50 tisíc km ročně, policajt mě zastaví tak jednou za dva tři roky. Ergo jako lovná zvěř si nepřipadám. A to jezdím už 40 let. (Je to strašný, jak to letí!)
Taky mne moc nestavi, ale co si myslet o akci, kdy v patek odpoledne na ulici 5. kvetna policie v obou smerech svede dopravu ze tri pruhu do jednoho a kasiruje? Realita, cca 2-3 tydny stara.
Jaky je ucel takove akce? Urcite ne nahaneni nejakeho uteceneho trestance.
Nemám problém s PČR. Nikdy se mi nestalo, že by se chovali arogantně, zastavovali a prováděli kontroly nesmyslně, nebo šikanózně. U MP je bohužel situace jiná. Tam je to pro město jen a pouze výdělečná činnost. O bezpečí na silnicích vůbec nejde.
Tak od toho MP primárně není. Článek je o něčem jiném.
1. hodnotit práci dopravní PČR výhradně dle počtu mrtvých\zraněných\nehod (jak toho dosáhnou v rámci zákonných prostředků jejich věc, měřením na přehledných úsecích určitě ne)
2. odebrat možnost měřit rychlost MP
Obecně vzato - předpisy jsou od toho, aby se dodržovaly. Takže jezděte podle nich a nebudete platit pokuty.
Ano, některé dopravní značky jsou na hlavu, ale nebude jich až tak moc. Musíme si uvědomit, že sice po dálnicích bychom rádi jezdili víc, než 130, ale byla spousta studií o tom, jak rychle je normální člověk schopen reagovat a spousta lidí není schopna bezpečně reagovat při 130 natož při vyšší rychlosti.
A moje zkušenost ze silnic (jako řidiče, chodce) je taková, že je spousta prasat, kterým nic jiného než vysoké pokuty či odebrání papírů nepomůže. Když například v obci, kde je více pruhů jezdí víc než 50 a přitom tam jsou přechody a větší provoz, tak si myslím, že těmto "inteligentům" vysvětlování a lepší silnice nepomohou...
Jenom malá zkušenost z USA:
Dopravní policie (možná veškeré policejní vozy, nevím) má ve vozech (už nejméně 15 let) radary, které odečtou rychlost policejního a Vašeho auta. Pokus jste překročil rychlost, rozvítí se signalizace a už vás zastavují. I kdyby měli obrátit do protisměru (měří to i rychlost protisměrných aut). Dostanete složenku na zaplacení pokuty do 10 dnů (výši pokuty udá radar). Pokud se tak nestane, dostavte se dna toho a toho k soudu v .... A basta.
Nikdo se nediví, že policije stíhá nezákonné jednání. Proč by se taky divil, že.
U nás se tolik řidičů diví, že se dopravní přestupky trestají.
Tohle je na moc dlouhé rozebírání. Zkusím to jen stručně. Faktem je, že policistů je u nás na silnicích vidět mnohem více než třeba v Rakousku, Německu nebo dokonce Itálii. Takže ta represe tu zvýšená je, bez pochyby. Dalším faktem je, že kde jsou úseková měření, tam jedou všichni stejně rychle a tedy provoz je plynulý a s minimem nehod. Takže všechno má své plusy a minusy. Ale rozebírat jednotlivosti je na několik stránek.
Nemate tak docela az malo pravdu.