Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

S78t29a77n75d78a 35N18o97v96á55k 8949813956754

:-)......Pane autore, zřejmě budu jeden z mála, který s Vámi souhlasí. Byl svázán, nemohl jim bránit aby si sebrali zbraně, proč ho tedy zabili? Není to obhajitelné! Jedině lidé u kterých nenávist převládne nad zdravým rozumem a lidskostí, to mohou schvalovat! Dobře napsáno ! R^R^R^!!

+12/0
doporučit
7.1.2019 12:52

S28l54a21v75o31m61í61r 37B43e95n48e33š 6512577830814

A ještě k tomu jejich vyznamenání:

Je paradoxní, že za odboj proti komunismu, který spočíval v usmrcování policistů, vyznamenal Mašíny premiérskou medailí zrovna pan Topolánek, který komunistickému režimu sloužil nikoli jako policista, nýbrž jako voják z povolání.

Podle mého názoru je zrovna kariéra vojáka z povolání mnohem více svázána režimem než práce policisty. Převážná většina policistů řeší takové věci, jaké se musí řešit za všech režimů - dopravní nehody, kriminalitu, pátrání po nezvěstných osobách apod. Avšak vojáci z povolání tady jsou výhradně pro režim.

Prostě pan Topolánek byl podle mého názoru tím posledním, od koho to sedělo.

+11/0
doporučit
7.1.2019 13:07

L86u27k78á16š 96C20v17r88č61e27k 1956624837

Komunisté se chovali jako dobytek a Mašínovi prostě jenom přišili na hrubý pytel hrubou záplatu. Kdo si chce poplakat nad "nevinným" esenbákem, měl by si vzpomenout na to, jak se jeho kolegové a bachaři pomstili naprosto nevinné paní Mašínové.

+13/−3
doporučit
7.1.2019 20:04

J20o31s86e84f 58P76r71o93c16h31á88z77k50a 3840815364555

Je vidět, že jste vládu komunistů nezažil a nic o ní nevíte. To se nedá jednoduše popsat, to se musí zažít a dostat "pod kůži". Pokud byste zažil vrchol komunistického teroru v padesátých letech na vesnici nebo se to trochu dotklo Vaší rodiny, viděl byste to trochu jinak. Ze svého okolí znám umučeného "kulaka" komunisty a mnoho sedláků vyhnaných ze svých domovů. Necítím se takovým znalcem skutků Mašínů, abych mohl soudit, ale příslušník SNB v době komunistického teroru není "obyčejný nevinný člověk". Čím méně toho člověk ví, tím má jednodušší a černobílé soudy. Mašínové se komunistům otevřeně postavili se zbraní v ruce a vzhledem k situaci na to měli plné právo. Proto jim komunisté nemohou přijít na jméno.

+11/−2
doporučit
7.1.2019 22:37

S82l59a23v25o67m76í13r 88B77e17n46e31š 6242147650974

V mých očích je rozhodující, že Mašínové zapálili stoh slámy a potom stříleli na hasiče.

Dejme tomu, že v případě usmrcení policistů ještě jakž takž by nějaké ospravedlnění být mohlo.

Ale zapálit stoh slámy a střílet na hasiče, přičemž Leciána zranili natolik, že mu lékaři museli vzít jedno oko, tak tady prostě nic v jejich prospěch nehraje.

+6/0
doporučit
7.1.2019 12:58
Foto

M52a32r73t60i48n 91B80r22a86u79n 2954887371559

No tak pokud vím, tak žádné státní vyznamenání nedostali. Dostali jen medaili premiéra. Jinak s tím svázaným policistou mám i já problém. Z mého pohledu a i z pohledu taktického, takto provedené zabití nemělo žádný praktický význam. Buďto mělo dojít k likvidaci už v začátku akce, anebo k eliminaci možnosti následného rozpoznání. Já si myslím, že Mašínové udělali v této akci zásadní chybu, kterou pak "museli" napravit právě tím zabitím. Ale abych to napsal jasně, protože zde jsou i tací, co velice rádi vkládají někomu něco co nikdy neřekl ani nemyslel: S takovýmto způsobem akce zásadně nesouhlasím. A domnívám se, že i z hlediska válečného práva, je spoutaný zajatec chráněn.

+7/−1
doporučit
7.1.2019 15:54

J35i35r62i 16B43o45r 8491684512543

Pokud si vzpomínám tak se uvádělo že příslušníka SNB uspali chloroformem a spoutali.On se ale probudil dřív než předpokládali a hrozilo že je pozná.Při takové akci holt jde o život.Z jejich hlediska to byla válka.

+11/−5
doporučit
7.1.2019 18:14
Foto

S83i94m79o68n34a 72P91o27d33l79i97p61s18k75á 1176899787100

naprosto souhlasím obsahem článku. Již jsem mo tom tisíckrát přemýšlela proč někdo za zbytečnou bestiální vraždu dostane ještě vyznamenání. Když se tady nkomu nelíbilo, tak si vždy našel nějakou cestu jak utéci a nemuselo se kvůli tomu zabíjet. I ve válce / nejen v "nějakém režimu"/ jsou nějaká pravidla a kro je poruší, by ́t je voják a má " povolení" střílet, tak je za to souzen. V ČR je vše nějak naopak. Prostě pěkný příspěvek nad kterým by se měl člověk, který nemá na očích jen nenávistné klapky, měl zamyslet.

+5/−2
doporučit
8.1.2019 13:43

D37a86n 80R23o61z32s81í21v68a17l 3690292580834

Brutální karma. R^

+5/−2
doporučit
7.1.2019 13:59

Š80t29ě76p52á22n 21Z86e24m87e77k 3657573572723

Ctirad Mašín žádná bestie nebyl. Bestie byl ten podříznutý esenbák. Tady všichni řeší, že Mašínové usmrtili jednoho nepřítele po jeho znehybnění, ale kolik lidí nevinných! doslova povraždili jeho kolegové a komunisti tu nikdo neřeší. Justiční vražda se nepočítá? Co museli ti lidé vytrpět, než z nich esenbáci vymlátili co potřebovali slyšet a pak je za vymlácené přiznání pověsili, to je nic?! Proti smrti pověšením, kde umírání trvá několik minut je smrt podříznutím poměrně humánní. Navíc - řečeno komunistickou terminologií to byl jen přehmat. A těch bolševici udělali.... A nad těmi se jen mávne rukou.

+11/−11
doporučit
7.1.2019 17:08

M27a85r98t52i65n 48R40o63z72u69m43e57k 6861232143845

V zemi, která relativizuje zločiny komunismu, se všichni můžou podělat z Mašínů. Jejich činy jsou pouze adekvátní reakcí na to, co se v té době v Československu dělo.

Mašínům komunisté ukradli rodinný statek v Lošanech, rodinnou vilu v Poděbradech a nakonec i malý byt, v kterém bydleli. A z jejich otce udělali kolaboranta s nacisty. Staršího Josefa Mašína poslali na uran, odkud se vrátil s podlomeným zdravím. Jejich mámu nechali zemřít ve vězení. A pak se lidi diví, že se zachovali jak se zachovali? Prostě, synové svého otce. Za mě jednoznačně hrdinové! R^[>-]

+4/−1
doporučit
12.1.2019 12:19

F56r13a30n24t80i88š98e63k 77D67v23o23ř98á12k 8563136732194

Nevím zda si to dobře pamatuji. Ale psalo se o tom, že Mašín s tím esenbákem podřízl i spoutaného starého pokladníka. A tyto dva přepadli jenom proto, že ten pokladním převážel peníze, po kterých šli. Není lepšího hrdinského činu.

+3/0
doporučit
7.1.2019 15:31

J93a81n 18Z26i62e19g52l26e55r 1161196631348

Brutální antikarma. Činy bratrů Mašínů schvaluji a jsou pro mě hrdinové. Nebýt komunistických zločinců, nebylo by skupiny bratrů Mašínů. Partyzáni v mnoha případech zabíjeli spoutané a podřezané německé vojáky. Ale to komunistům a Oplovi v rámci jejich politické korektnosti nevadí.

+10/−12
doporučit
7.1.2019 12:38
Foto

M73i20r12k31a 62P36a42n91t38l86í44k74o97v35á 2273634701223

Karma. R^[>-]

+4/−2
doporučit
7.1.2019 14:00

P76a29v31e75l 39T49e21s71a63ř42í91k 6530243420485

Jenže tady je potřeba také vidět, že kdyby tohohle svědka nezlikvidovali, tak by sami mohli skončit na bolševické šibenici. To byla situaci, buď zemře on nebo zemřeme my.

+3/−1
doporučit
8.1.2019 19:06

P12a96v79e93l 75H41e27m64e94k 9724519645839

Vážený pane Ople, jakkoliv chápu Vaše morální imperativy, mysím, že v tomto případě se mýlíte. Posuzujete čin pana Mašína ze současného hlediska, což podle mého názoru není možné. Pokud si uvědomíte tehdejší atmosféru strachu, slídění, donášení, týrání politických vězňů, neomezenou moc StB, beztrestné vraždění názorových odpůrců a všudypřítomné udavače, dojdete k poznání, že zabití nebohého policisty, byla sice velmi nešťastná, ale naprosto pragmatická volba. Jsem si jistý, že to rozhodně neměli v úmyslu. Něco jsem o tom četl, a uvědomte si, že tehdy to byli kluci 19-20 let. prostě to zpackali a ukázali při přepadení stanice tváře. Za čin, který Mašínové provedli, hrozilo mučení nejen jim, ale celým jejich rodinám. Ono k tomu nakonec I došlo. Nehledě na fakt, že I kdyby nechali onoho příslušníka na živu, nepochybně by absolvoval velice nepříjemný výslech na StB a jelikož režim si nepřipouštěl chyby, bylo by docela možné, že by toho chudáka I obvinili ze spolupráce s Mašíny. Možná mu Mašínové poskytli milosrdnější osud, než jakého by se mu dostalo z rukou "strany". Ale je to jen můj názor. A ještě poznámka. Vyznamenání, Mašínové rozhodně nedostali za vraždu bezbranného člověka, ale za jejich spravedlivý boj proti tyranii.

+7/−11
doporučit
7.1.2019 14:11
Foto

Z61d84e92n78ě79k 56M54a87t36u91š22k25a 7708376945936

Je zajímavé, že ve vašem předešlém blogu "Umučený zabiják našeho vojáka. Co to zase na nás zkouší?" zastáváte názory zcela opačné.

Proč to???

+2/0
doporučit
7.1.2019 13:12
Foto

M89i60r64o85s24l66a89v 28M63a51c59e63k 5361125860832

Sadistický vrah, honorovaný medailí ODS od Mirka Topolánka je ikonou médií a tamních tzv. slušných respektive lepších lidí, ti jsou však naštěstí ve své ulitě naprosdto izolováni.

+3/−4
doporučit
7.1.2019 18:38

V36o46k11o57u98n 73V43l85a92d23i69m87i80r 8592698889698

Jako slusne diskutujici napisi jen, ze ten clanek nema smysl komentovat.:-(

+2/−2
doporučit
7.1.2019 16:09

M10i81r90o98s96l19a94v 93B74u25č37e95k 6903613331144

Váš blog bych dal do Skript filosofie, do Oddílu - Pravda. Tam by to bylo pod pojmem Subjektivní. Nabízím Objektivní! Oficiálně a Programově je vyhlášen Třídní boj. Pod pláštíkem Legality - se mýtí ti druzí. Objeví se menšina, která klade odpor. Samozřejmě, jsou odsouzeni veřejným míněním, (mj. Mne se to nelíbí taky). Nicméně dotaz - A jak se tedy člověk tomu násilí má bránit? Může se to vůbec? Stačilo by těm nešťastníkům rozvázat ruce? Souboj divokého Východu - (Slunce v zádech) - Muž proti muži? Nebo je osvědčeně oběsit po vzoru ženy, matky - Tu taky svázali ! ... :-)

+2/−2
doporučit
7.1.2019 12:57

J37a87n 34Z35í46m94a 3263265783927

A oběsit spoutanou Miladu Horákovou a stovky dalších jako to udělali Vaši komunističní dědečci nebyla bestialita pane autore ?

+1/0
doporučit
13.1.2019 10:29

B11o96h11u46m13i81l 70V92a35n29ě95k 5842395362166

Hledal jsem počty popravených z politických důvodů za vlády komunistů. Za těch 40 let od února 1948 až do sametové revoluce to bylo cca 250 včetně hraničních případů, kde došlo zcela prokazatelně i závažným kriminálním činům. Na wiki je uvedeno 107 jmen popravených z jasně politických důvodů včetně 11 komunistů ze skupiny Slánského. Většina připadá na dobu prezidenta Gotvalda do roku 1952. Poté byli v roce 1955 popravení jen 3 ze skupiny Mašínů a poslednípolitický popravený měl být až v roce 1960 Vladivoj Tomek ze skupiny Othello.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_osob_popravených_z_politických_důvodů_v_Československu_1948-1989

Je zajímavé si přečíst inormace právě o té skupině Othelo jejichž "odbojová" činnost se v mnohém podobala té skepiny Mašínů. Jen kvůli získání zbraní zavraždili a těžce zranili vojáky základní služby a peníze si nakonec snažili získat paděláním. Jinak proti komunistům opět skutek utek. Ovšem plány měli dalekosáhlé: vyhodit Negreliho viadukt, provést státní převrat, provádět sobotáže vyhazovat stranická sídla atd. Pro to získali značné množství zbraní a munice, které ovšem kromě toho útoku na ty záklaďáky nepoužili. Je tu jistý rozdíl toho vojáka zastřelili až poté co jim začal klást odpor a došlo posléze i k přestřelce. Nicméně je tam obzvláště pikantní moment: jeden z těchto protikomunistických odbojářů střílejících na ty vojáky vstoupil krátce před svým zatčením v roce 1959 do KSČ, což mu zřejmě pomohlo od trestu smrti. Ti odbojáři se ke své činnosti odmítali přihlásit i po sametové revoluci

https://www.lidovky.cz/noviny/tajemny-pripad-vladivoje-tomka.A090808_000068_ln_noviny_sko

A tady najdete přepis toho co uvedl sám Tomek o jejich činnosti a plánech při své výpovědi zaznamenané na magnetofon. (nekoukejte na stránky kde to je uvedeno - odpovídá to jiným zdrojům)

http://www.ksm.cz/zlociny-kapitalu/obeti-komunismu-tomek.html

+1/0
doporučit
7.1.2019 18:37

M63i33c58h16a89l 12Š61t45a83j52n70r45t 4624331152657

Různí vojáci pro zvláštní operace by s tímhle měli nulový problém. Pokud je něco potřeba, prostě se to udělá. A oni se určitě cítili právě jako takoví vojáci. Problém Mašínů spočíval v tom, že jaksi pak nedokázali navázat jakoukoli smysluplnou akcí a nikdy nedokázali uznat zbytečnost svého počínání.

+1/0
doporučit
7.1.2019 15:54

V74ě30r14a 18F97o92l38t21ý55n34o96v35á 1148176527589

Zavraždit spoutaného člověka je OPRAVDU bestialita. V tom s Vámi souhlasím. Bratry Mašínovy neomlouvám. Mám jednu otázku - proč v té době nemohli lidé svobodně odejít z republiky. Na hranicích jich hodně přišlo o život.

+1/0
doporučit
7.1.2019 15:18

L96u29k82á71š 66B20u87r89g48e60t 4274925410462

Před pár lety udělené vyznamenání Mašínům i současná diskuze o nich budou historiky jistě vzpomínány. Bude poukazováno na to, jakou měli současníci svobodu, jak široký přístup k informacím měli, a přesto jak slabí byli ve svých principech, když mnozí z nich neváhali obhajovat bezcitné vrahy jen proto, že ti vrazi měli stejné politické přesvědčení.

+1/0
doporučit
7.1.2019 12:57

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz