Středa 22. ledna 2020, svátek má Slavomír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 22. ledna 2020 Slavomír
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

I95v26o 36B93o90u91š68e 5502927528

Nechápu styl práce. V létě jsem pozoroval opravu křižovatky ve Velké Hleďsebi, jedné ze dvou hlavních příjezdů do Mariánských Lázní. V pátek ráno zabrali kuželama polovinu křižovatky a zmizeli. Jacísi dělníci, asi dva nebo tři, se tam prvně objevili až v pondělí. Jezdil jsem kolem toho 14 dní a nebylo to hotové. Nevím, kdy to dokončili, od té doby jsem tamtudy nejel. Ale denně jezdím po dálnici mezi Göteborgem a Varbergem. Tam o půlnoci uzavřou pruh, vyfrézují a položí asfalt na kilometru nebo dvou, v 5 ráno to sbalí, uklidí po sobě a zmizí a ráno je provoz jako normálně. A další noc nastoupí na další úsek. Kdybych nejezdil v extremní denní doby, tak si ničeho ani nevšimnu.

+20/0
doporučit
14.1.2020 22:33
Foto

J59a87n 98H85i65n51k 2497155324577

Já tedy nejsem nijak agresivní řidič, ale když se přece jen někdy rozhodnu předjet, tak se k němu nejdřív trestuhodně přiblížím.

+17/0
doporučit
14.1.2020 23:42

V89l12a96d47i37m12í87r 78P51í51s89e39c23k61ý 1331266592660

Pokud ještě žijeme v právním státě, platí presumpce neviny a porušení zákona je potřeba dotyčnému prokázat. V tomto případě je jediným možným důkazním prostředkem dostatečně dlouhý záznam z kamery. Nedovedu si představit, že jako důkaz poslouží fotografie. Takový důkazní prostředek musí smést ze stolu i nedostudovaný právník...

+19/−1
doporučit
15.1.2020 12:48

J44i61ř19í 51S74c22h78m92i28d65t 5635463980321

Na vícepruhových komunikacích si to i dovedu představit, tam se za auto, které chci předjet lepit nemusím, ale na klasických okrskách si to představit nedovedu, protože tam se potřebuji k předjížděnému autu přiblížit jinak ho snad nemám šanci předjet vůbec, když tam přidám dalších 30 metrů a naopak předjede někdo mne a nacpe se do té mezery, což jaksi bude znamenat opět porušení předpisu a pokud tam bude zrovna fotobuňka, tam jsem bez bodů i peněz, to se řidiči do roka a do dne vybodují a na cestách bude klídek;-).

+14/0
doporučit
15.1.2020 12:29
Foto

I63v73a89n 92V28e87s66e88l14ý 4896978514617

Asi je hodně nehod kdy jeden řidič vrazí do toho před sebou, ale nejsem si jistý že je to jen nedostatečným odstupem. Hodně z těchto případů, možná většina, může být nevěnováním se řízení. Klidně pojedu s minimálním odstupem za autem skrz které vidím co se děje před ním (třeba i před několika vozidly) a s větším odstupem pojedu za "neprůhledným autem". Ale vždy pojedu zcela soustředěně na co se tam vepředu děje a budu reagovat např. na brzdová světla druhého, třetího auta vepředu dřív než řidič toho auta bezprostředně předemnou. Píšu podmiňovacím způsobem, ale vlastně tak např. v těch zmíněných rozjíždějících se kolonách jezdím.

Jinak si myslím, že řidiči co bude zcela dodržovat předepsané odstupy se může, díky ostatním co se budou řadit před něho, časem přihodit že zůstane stát na místě. Vždyť to zažíváme všichny den co den a zvláštním úkazem co se mi už několikrát stal je, že řidič z levého pruhu, ačkoliv za mnou je volno, mě předjede aby se okamžitě nacpal přes můj pruh a odbočil na sjezd nebo k benzince - to se mi skutečně už asi třikrát stalo.

+11/−1
doporučit
15.1.2020 10:04

P29e73t47r 62T48o91m82e69k 1696482480371

A jak to bude, když mě vyfotí kamera v okamžiku, kdy se přede mě zrovna nacpal nějaký myškař?

+6/0
doporučit
15.1.2020 9:15

P84a68v43e82l 31V24é15b51r 5669742482701

Měl bych připomínku k té D1: Ona se "pouze" nerozšiřuje o těch 75 cm, ale staví se znova o 75 cm širší, což je rozdíl.

Ovšem, pracovní nasazení při té rekonstrukci, to je námět na komedii (byť poněkud statickou).

+7/−1
doporučit
15.1.2020 11:36

T39o97m70á10š 55D57v28o52ř32á60k 6587295803137

Úplně to Vaše rozhořčení nechápu. Na jedné straně velebíte "staré dobré" pravidlo dvou sekund, podle kterého byste měl při rychlosti 80 km/h udržovat odstup téměř 45 metrů. A když se ministerstvo rozhodne pokutovat odstup menší než 30 metrů, tak je to najednou šikana a problém? Těch 30 metrů odpovídá odstupu 1,35 sekundy při 80 km/h a 0,83 sekundy při 130 km/h - to jsou, řekl bych, docela šibeniční odstupy používané leda notorickými lepiči. Pokud jste zvyklý nechávat si při vyšších rychlostech odstup 2 sekundy, tak nemůžete mít problém.

U náklaďáků znamená mezera 50 m při 50 km/h odstup 3,6 sekundy. Při 90 km/h pak přesně 2 sekundy. Tam se můžeme bavit o tom, že při 50 km/h je to zbytečně přísné, stačilo by to od 60 km/h, když už to tedy musí být vyjádřeno absolutní vzdáleností, což je samo o sobě hloupé, protože odstup vyjádřený časem vystihuje potřebu většího odstupu při vyšší rychlosti.

Nejsem fanouškem silniční represe, ale když už se má něco pokutovat, tak ať jsou to přestupky, které jsou prokazatelně příčinou dopravních nehod. Tedy nedodržení bezpečné vzdálenosti je jednou z nejčastějších příčin, na rozdíl např. od nedodržení nejvyšší povolené rychlosti. Samozřejmě si nedělám iluze, že se přestanou vybírat pohodlné pokuty za "rychlost", ale to už je zase jiná kapitola.

+7/−1
doporučit
15.1.2020 9:12
Foto

T25o54m26á62š 93F34l51a65š43k29a 5335155816741

Pořád nadáváme, jak policie šikanuje, jak kamiony zdržují. Konečně se začne něco dělat s lepením na zadek a zase nadáváme. Jenom bychom si měli uvědomit, že na milion obyvatel máme na silnicích dvojnásobek mrtvých proti třeba Německu.

+11/−5
doporučit
15.1.2020 4:57

S92t10a94n54i34s75l32a49v 30L82e24l22e29k 6946147333200

To si takhle jedeš, udržuješ bezpečný odstup od auta před tebou, a najednou se ti tam nacpe nějakej pospíchač. Rázem je po odstupu. Jsem zvědavej, jak tohle chytrý hlavy vyřeší. Protože ono to vyřešit nejde.

Co se týká bodů za úsekové měření, to je podle mě blbost, protože není možné bezpečně ztotožnit řidiče, a tím udělit správně body. Pokuta samozřejmě ano, ta jde za provozovatelem vozidla.

+4/−1
doporučit
15.1.2020 7:52

F24r11a27n98t60i34š14e79k 24F28l73i64n51t76a 1494740539593

Autor se pohoršuje nad tím, že ty dálnice pořád stojí. Ale proč tak často stojí? Protože tamvelmi často někdo, kdo hrozně pospíchal a nemohl jet v zúžení spořádaně 80 km/h vrazil do někoho jiného, takže zablokoval dálnici komplet. Také se pohoršuje nad tím, že:Podle ministerstva dopravy staré známé pravidlo dvou sekund nestačí. Je třeba přitvrdit a tvrdě kasírovat.

Zdroj: https://opl.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=742312

a že:nákladní vozidla a autobusy musí udržovat na všech druzích pozemních komunikací mimo obec při rychlostí vyšší než 50 km/h vzdálenost aspoň 50 metrů. V případě osobních vozidel pak při rychlosti nad 80 km/h vzdálenost aspoň 30 metrů.

Zdroj: https://opl.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=742312

Já se ale ptám, v čem je to přitvrzení? Bezpečná vzdálenost stanovená podle pravidla 2 vteřin je při rychlosti 80 km/h 44,4 metru a ne MD požadovaných 30 metrů.

A autorem proklínané úsekové měření na dálnicích v zúžených místech je naprosto v pořádku. Pokud tímto úsekem pojedou všichni stejnou rychlostí, nejlépe při střídavém řazení, je nejmenší riziko nehody. Za mě v pořádku. Vždyť při 10 km dlouhém úseku s rychlostí omezenou na 80 km/h trvá jeho projetí touto rychlostí jen o 2 minuty a 23 sekund déle než při rychlosti 130 km/h. Opravdu stojí tento rozdíl za to riskování?

+6/−4
doporučit
16.1.2020 9:35

J32o65s13e93f 15B79a74r33t43h 7477810157562

Nebojte,Bureš to vyřeší, maká! ANO bude líp umí vymyslet jen kraviny,není nad to,řídit stát jako firmu

+6/−4
doporučit
15.1.2020 16:06

P60a19v18e19l 14S63o75b42o74t89k73a 5200574

R^

Doprava je jednoznačně přeregulovaná.

Dodržování pravidel by mělo být dobrovolné, nechť přežijí jen ti nejschopnější!!

+3/0
doporučit
16.1.2020 11:49

I58r83e78n16a 73K46r75o45u81p67o17v30á 4950473337362

Za a) mizerný stav komunikací není důvodem k nebezpečné jízdě (inteligentní člověk by předpokládal pravý opak - že na nekvalitní silnici budou řidiči dvakrát obezřetnější než na bezpečné, široké, hladké a rovné dálnici bez šikan) a za b) vozidla se pohybují rychleji a plynuleji a komunikace se méně ucpávají, pokud je mezi vozidly větší vzdálenost vzdálenost.

+3/0
doporučit
16.1.2020 10:56

B90r65o97n18i71s22l55a42v 66G45a20b77r26y56š 2742389821

Někdy mám dojem, že se řidiči šikanují sami navzájem. A ještě k tomu dobrovolně.

+3/0
doporučit
15.1.2020 12:25
Foto

P57e31t89r 54H37a73n44n38i21g 5786514115874

Ano. Stav silnic je třeba uvést do přijatelné úrovně a nenahánět to šikanováním starších řidičů

+3/−1
doporučit
16.1.2020 14:00

J18i26ř52í 15M83ě33l75n12i85c46k38ý 2457488387355

Trocha kritiky na adresu řidičů by článku neškodila - stát hledá způsob, jak usměrnit porušování pravidel. Hledá špatně, v tom souhlasím, ale hledat bohužel musí, protože kdo dodržuje pravidla, ten je na silnici za blbce. Kdo nejede na padesátce padesátpět, ten zdržuje všechny ostatní. Proto se daří výrobcům radarů kšeftovat s obecními úřady, proto se rozčiluju nad počtem a nesmyslným umístění radarů.

Zkuste se někdy dohodnout, že vybereme den, kdy všichni pojedeme do povolené rychlosti - třeba na protest zmíněných kasiček u cesty. Nemáte šanci takovou akci úspěšně zrealizovat.

+4/−3
doporučit
15.1.2020 8:55

P97e28t34r 91K77o46v48a25ř42í81k 1631913639787

Až je mi vás, pane, líto, jak na silnicích trpíte a jak vám všichni ubližují. Navrhuji vám nejezdit autem, když vás všichni tak šikanují "neskutečnými" opatřeními, aby jízdu udělali trochu bezpečnější. Co tak místo nadávání na způsob oprav navrhnout řešení, když umíte tak "neskutečně" kritizovat? Ono to totiž jaksi řešení nemá, když je akutní nedostatek stavebních firem Ono to ideální řešení nemá i kvůli tomu, že musíte zachovat práva všech stavbou dotčených.

+4/−3
doporučit
15.1.2020 8:51

J59i42r13k41a 78K37u93z34e21l72k50a 9621805718842

no nemyslim, ze nekdo mluvil o kasirovani ridicu v popojizdejici kolone ;) ja potkam lepiče skoro kazdy den a to jezdim 10 km tam a 10 km zpet po meste. a to teda rozhodne nepatrim k tem, co na 50 nutne musi jet 45 a ucit ostatni znat znacky. Pokud hrozba vyssi pokuty par z tech bezmozku odradi, tak jen dobre.

+6/−8
doporučit
15.1.2020 12:31

K61a18r88e44l 19V40a91ř53e58c32h50a 7692115194320

Hmm, řekněme "bezpečná" vzdálenost je čisto čistá fyzika..Konec konců celkem dobře pojatá třeba v Německu ale nejen. Že u nás nebyla desetiletí vůbec specifikována je věc jiná. A že to naše orgány opět pojaly tím nejhorším možným způsobem zase druhá.

Jezdím už docela hodně pátků ale staré pravidlo dědků kteří mně učili jezdit je neustále platné.Co neubrzdíš, neukecáš...

Že je zrovna tohle pojetí z pera našich úředníků totální nesmysl je fakt.

+2/0
doporučit
19.1.2020 16:56
Foto

F29r41a21n32t35i13š34e14k 69K11š41í72r 2179616505

Všichni jste grázlové a dostanete za uši

https://josefprouza.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=742244

+2/0
doporučit
15.1.2020 16:38

K25a65r75e39l 80F73l74o57r54i48a67n 6871547187372

Kdyby se zavedla mimo obce neomezená rychlost, protože je provoz z hlediska pohybu samoregulační, vyřešilo by to spoustu problémů. V dané hustotě a bídné silniční síti, její prostupnosti, a hlavně nepozornosti a ignorace zpětného zrcátka u většiny řidičů, je "bezpečný odstup" luxus, na který tu prostě není místo ;-D.

+3/−4
doporučit
15.1.2020 9:49

A66n91t24o87n52í19n 50K57o46u80n36o13v29s42k76ý 9678830918178

U dálnice D1 vidím problémy dva:

- autorem zmíněné rozšíření o 75 cm, místo výstavby 6-ti proudé dálnice (až na malé výjimky) Takže až se skončí a politici vzbudí, začne se přestavovat znovu - na 6-ti proudou dálnici. Pro ty, co na ní pracují to bude příjemné - mají až do smrti co dělat.

- tempo přestavby a z toho plynoucí hrůzy pro motoristy. Já osobně bych v obchodní hodiny do Brna z Prahy nebo naopak nejel, kdyby mi zlatem platili. Je mi líto těch, kteří jet musí.

+1/0
doporučit
19.1.2020 23:10

P16e84t92r 70S38k58á54c83e66l 6824669249

Ať někdo spočítá, kdy v silniční dopravě nastane kolaps. Pokud se budou dálnice stavět byť i tímto pomalým tempem, v budoucnu nebudou kapacity na provádění generálních oprav se zajištěním plynulé dopravy. Jak z toho ven? Před 170 lety naši moudří předkové budovali železniční tratě, 1.1.2019 vyjel první vlak z Brna do České Třebové. Ani náznak o nějaké oslavě šikovnosti a pracovitosti našich předků. Jsme svědky rušení lokálek a o údržbě stávajícího svršku ani nemluvě. Přitom železniční doprava je po vodní dopravě nejefektivnější z hlediska energetické náročnosti. Oprášit fyziku z páté třídy by si měli odborníci s politiky na min. dopravy a podle toho konat.

+1/0
doporučit
18.1.2020 21:21

T79o95m42á43š 48K57u29c18h41a74ř 3187391588541

80 km/h odpovídá 22 ujetým metrům za sekundu. Když jedu u Brna v koloně po přecpané D1, tak i občas pro zajímavost počítám, jaké dodržujeme průměrné rozestupy a v tomto případě kolon ve špičce je to typicky kolem jedné sekundy. Ano, jsou bezohlední řidiči, kteří jedou někomu 2 m za kufrem a jsou i tací, kteří před sebou drží ty cca 2 s, ale oba případy jsou ve výrazné menšině. Dodržovat bezpečně 30 m bez možnosti tuto vzdálenost přímo změřit, znamená ji opět odhadovat časově, tedy s rezervou prakticky dodržovat ty 2 sekundy. Rozumím, také bych rád jezdil s takovouto bezpečnou vzdáleností a nemusel být stále 100% soustředěný, ale odpolední realita 15..18 h je ta jedna sekunda. Prodloužení z jedné sekundy na dvě znamená, že průjezdnost dálnice téměř 2x klesne. Co ta auta, co se na D1 nevlezou?

+1/0
doporučit
16.1.2020 12:29

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz