Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

J28a53n 82B93u79r64i44a19n

24. 1. 2020 9:46

Kdy se prosím u NÁS svítilo na soláry? A další věc - u elektroauta se snad primárně předpokládá, že ho člověk bude dobíjet doma.

A proč usuzujete, že se bude zvedat cena elekřiny? Protože elektrouata? Není to zdražení energie na dobíjecích stanicích spíš známkou toho, že se jedná o zdravý jev, kdy provozovatel té nabíječky chce, aby náklady na její vybudování zaplatil skutečný uživatel a nikoli ten, kdo ji nevyužívá?

3 6
možnosti
Foto

Pohánět solární panely umělým světlem je nesmysl i při šílených cenách, které byly na výkup z nich stanoveny. To už dává mnohem lepší smysl podvádět tak, že se odebírá za nízkou cenu a elektřina - jakoby vyrobená soláry - nazpět prodává do sítě za draho. Nevím, jestli to někdo dělal, ale nedivil bych se tomu, dokonce to považuji za vysoce pravděpodobné.

Cena elektřiny se nejspíš bude zvedat proto, že narůztají omezení na straně nabídky (tlak na omezování a zavírání levných zdrojů, tlak na výstavbu drahých zdrojů, nutnost posilování sítí) a naopak se rozšiřuje poptávka (elektromobilita).

5 0
možnosti
DZ

Ve vašem blogu jsem se dočetl, že místo 1 Kč / 1 km u elektromobilů je cena 5 kč/ 1 km. WOW. To jako že cena elektřiny stoupla 5x a já si toho nevšiml? Tyhle pohádky povídejte prosím někomu z Marsu. Jinak elektromobily nabíjet samozřejmě ideálně v noci, kdy tím pomůžete i stabilitě sítě. Co se solárů týče, ty nijak s elektromobily nesouvisí. Je to ryze česká superzlodějna. Cena výroby solárů tehdy výrazně klesla (na 1/3), ale nikdo neupravil pravidla. Následně z toho byl samozřejmě skvělý byznys. V té době jsem zrovna studoval na ČVUT (energetika) a tehdy tam spočítali kolik to bude stát (dost přes bilion a půl). Elektromobily by měly dostat šanci a ukázat, zda na trh patří. Samozřejmě bez šílených dotací a nesmyslů. Navíc mají i dost výhod. Zejména ve velkých městech je skvělé, že exhalace jsou minimální. Výfuk takového elektromobilu je samozřejmě na komínu elektrárny, ale je to lepší než ve městě. Zkrátka problém je mnohem komplexnější. Pokud věříte té pohádce co jste splácal o mnohonásobném zdražení, připravte se jak nejlépe umíte a snižte spotřebu elektřiny vaší domácnosti. Nad tím kontrolu máte.

3 10
možnosti
JR

J14a86n 76R25á52ž

24. 1. 2020 16:00

Co se týká nákladů na 1km u elektroaut, tak dnes jsou vyšší než u klasických aut. A to ještě nedošlo k čekávanému zdražení dobíjení v EU z dnešních 0,79 Euro/kWh , což prý byla "vítací fáze pro nové majitele elektroaut v roce 2020", jak tuto cenu označil generální ředitel společnosti Ionity Michael Hajesch , na 0,9-0,95Euro/kWh u jejich rychlonabíječek v druhém pololetí 2020, jak bylo touto firmou již avizováno.

Např. U nás nabytí 95kWh akumulátoru Audi e-tron, vyjde dnes podle druhu sjednaného tarifu od 750 do 1 235 korun (k tomu připočítejte, že u nabíječky strávíte asi hodinu). Reálně se pak dá klidnou jízdou v rámci českých rychlostních limitů ujet na jedno nabití 300 až 350 kilometrů. 1km tak vychází na cca dvě padesát až čtyři koruny. U dieselové Š Octávie se spotřebou 5- 6,0l nafty na 100km vyjde dnes 1km při ceně 32Kč/l na necelé dvě koruny

8 0
možnosti
MV

Tyto nové návrhy ekoteroristů nás dovedou do naprosté bídy.Kdyby pouhá třetina os.aut byla na elektřinu ,nebudou stačit ani dva nové Temelíny a stát přijde o 50 miliard ročně na spotřební dani za benzin a naftu. Napájecí stanice budou muset být napojena na nová vedení VN aby utáhla napájení el.aut. Takže zelení, vzhůru do temné Evropy a do jeskyň.

24 0
možnosti
Foto

Trochu přeháníte. Třetina aut odpovídá přibližně jednomu temelínskému bloku ze dvou současných. Takže i na polovinu elektromobility by jen stačilo tu elektrárnu konečně dostavět do původně plánované velikosti čtyř bloků.

1 5
možnosti
Foto

Ten článek má bombastickou čtenost, chlape, jak to děláte (vím, lidi tohle téma zajímá - tak jako je zajímají obdobné pozitivní věci, jako třeba potopení Titaniku anebo zkáza raketoplánu apod.). Bohužel tažení za uhlíkovou neutralitu lze přirovnat spíše k něčemu většímu - druhá světová? Pro Evropu zřejmě asi ano.

Jinak se přiznám, já, který jsem od mala přivyklý na olověné aku, jsem fascinován tím, co ty li-onky dovedou. Ta koncentrace energie je opravdu až neskutečná. Elektromobil s dojezdem třeba 300 km považuji za opravdový výkřik moderní techniky - prostě neuvěřitelné. Snad nám to přinese pozitivní budoucnost. Jen jestli to není podobná bláhovost jako autonomní řízení - už X let se mluví o umělé inteligenci a všechno, co se zatím dosáhlo, jsou rozsáhlé csv soubory... fakticky. Aby to s tou infrastrukturou pro elektromobilitu nedopadlo obdobně. VELKÝ PROVAR.

4 0
možnosti
Foto

A co teprve zdražení benzínu a nafty! To půjde přirozeně ruku v ruce. A zdraží se i vítr. ;-D

1 0
možnosti
Foto

Pokud to myslí s tou elektrikou v dopravě vážně, tak se musí začít pořádnou fosilní daní na auta se spalovacími motory v soukromém vlastnictví. Např. Fabia r.v. 2010 = pro začátek "silniční" daň třeba 15 tis. Kč za rok. Auto r.v. 2000 = daň 30 tis. za rok atd. Toto samozřejmě pro začátek, v plném proudu programu to pak bude ve stylu "roční silníční daň ve výši ceny vozidla". Každý to nechá rád sešrotovat (v reálu vyřízne VIN a auto v kůlně zaskládá balíky slámy s vírou na obrat situace).

A součástí tažení bude samozřejmě zdražení PHM. V reálu to samozřejmě povede k tomu, že na venkově se obyčejní lidé nebudou mít čím dopravovat do práce. No a do města se za prací nebudou moci přestěhovat, protože tam neseženou bydlení - vzhledem k těm cenám... Ještě že už se mi život přehoupl do druhé poloviny, být mladší, nesmál bych se tak moc. Takhle na ten evropský program pauperizace můžu nahlížet s úsměvem - ale neutěšujme se tím, že to skončí revolucí. Obrat by mohli vykonat jen nespokojení mladí lidé, ale těch je vzhledem k té bídné porodnosti tak málo, že ve společenském kurzu vůbec nehrají roli.

4 0
možnosti
PH

P39a38v44e38l 61H36e19k

23. 1. 2020 16:11

Ále prdlaj a i kdyby, za pár desítek tisíc si pořídíte fve, baterku vám zbastlí kamarád elektrikář za pár šupů a pojedete sami na sebe ;-D. Těch elektromobilů ještě tolik není, aby to začlo hýbat s cenou pro domácnosti.

5 3
možnosti
Foto

nechci vidět ty úrazy proudem a těch požárů. O homologaci ani nemluvím. Už dnes by za provozování něčeho takového vyrobeného doma na veřejných komunikacích hrozil na poprvé přestupek na podruhé kriminál.

1 0
možnosti
BV

>>Místo pozvolného nenásilného rozvoje všeho, co souvisí s tematikou "čisté energie", se této oblasti chopili velmi divní, ale velmi vlivní lidé a vše se zcela vymklo kontrole<<

A co kdyby se,p.Ople,ten váš "pozvolný a nenásilný rozvoj" v budoucnu násilně přerušil nějakými skutečně extrémními katastrofami způsobenými změnami klimatu? I pak byste se domníval,že vše mělo probíhat "pozvolně"? Není náhodou lepší (pokud je zřejmé,že ta "pozvolnost" je tak příliš pomalá,že než bychom se k něčemu dobrali,s největší pravděpodobností by již bylo pozdě)-čili není za této situace lepší se "chopit" urychlení onoho rozvoje-a tím i odvrácení hrozících katastrof? A už vůbec nechápu to,co se tu dnes,podle vás,"vymklo kontrole". Jo,kdyby se globální klima vymklo kontrole (a pokud nebudeme brát hrozící nebezpečí dostatečně vážně,ono se skutečně vymkne),to by byl teprve "fičák"! Není proto lepší si přiznat,že "ten váš pozvolný rozvoj" je příliš pozvolný,tzn. pomalý-a abychom zabránili hrozícím katastrofám v budoucnu,je třeba mu trochu pomoci? I za cenu nějakých (v porovnání se škodami v budoucnu v podstatě nepodstatných) nepopulárních opatření? A jsme u toho - vy,populista,se snažíte vytřískat nějaké ty své mrzké politické body z toho,že kritizujete nepopulární (ale nutná) opatření,která uspoří v budoucnu mnohem víc,než to,co do toho dnes vložíme. A protože jste populista,brnkáte na strunu lidského sobectví: "Proč se uskromňovat dnes - když tu jsme - jen kvůli tomu,aby naši potomci v budoucnu nezaplatili mnohem víc-až my už tu stejně nebudeme?" - viďte,to jste tím svým populistickým blogem chtěl říct,že ano. A mě nezbývá než konstatovat: ano,to je opravdu smutné-že se najdou takto sobečtí politici-a tak sobečtí voliči,na které evidentně cílíte. Nicméně věřím,že lidé budou mít (ve své většině) rozum-a populisty vašeho "formátu" rozhodně volit nebudou. A opět se zde v "celé nahotě" ukazuje,jak ve skutečnosti nerozumní jste vy,političtí extremisté,kteří jste nazvali svou stranu"Rozumní".

2 21
možnosti
JD

J62i20ř42í 54D82a76n39e95š

23. 1. 2020 17:13

Jestli věříte tomu, že globální klima bude mít někdy lidstvo pod kontrolou, pak jistě věříte tomu, že blechy mají pod kontrolou psa, v jehož kožichu žijí, že? ;-)

9 2
možnosti
PS

Elektromobily budou mít stejný dopad jako elektrifikace železnic.

6 10
možnosti
Foto

Stejný dopad?Takže propouštění topičů, rušení vodáren, bourání výtopen? (když stejný vliv tak stejný vliv ... :-P)

Ale vážně k vlivu na (s)potřebu elektřiny:

Železnice u nás spotřebuje zhruba 1,3 TWH elektřiny za rok. Plná elektrifikace silniční dopravy by potřebovala přibližně 15-20x tolik. Zhruba by to znamenalo, že současný export elektřiny by musel být nahrazen zhruba stejným dovozem. Jenže odkud ...

12 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 13
možnosti
RS

jenze miliony lidi zijicich ve meste budou nuceni vyuzivat pouze tyto drahe nabijecky. kdo ma barak za mestem tak to kazdy vecer praskne na svoji nabijecku a rano muze jet.

3 1
možnosti
  • Počet článků 126
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4134x
Bez politické příslušnosti.

Emeritní policejní rada

Ředitelství služby cizinecké a pohraniční policie Policejního prezídia ČR

a

Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu služby kriminální policie PČR  

 

Seznam rubrik