Děkujeme za pochopení.
J28a53n 82B93u79r64i44a19n
Kdy se prosím u NÁS svítilo na soláry? A další věc - u elektroauta se snad primárně předpokládá, že ho člověk bude dobíjet doma.
A proč usuzujete, že se bude zvedat cena elekřiny? Protože elektrouata? Není to zdražení energie na dobíjecích stanicích spíš známkou toho, že se jedná o zdravý jev, kdy provozovatel té nabíječky chce, aby náklady na její vybudování zaplatil skutečný uživatel a nikoli ten, kdo ji nevyužívá?
S13t45a54n74i83s32l42a79v 66J21e45l61e93n
Pohánět solární panely umělým světlem je nesmysl i při šílených cenách, které byly na výkup z nich stanoveny. To už dává mnohem lepší smysl podvádět tak, že se odebírá za nízkou cenu a elektřina - jakoby vyrobená soláry - nazpět prodává do sítě za draho. Nevím, jestli to někdo dělal, ale nedivil bych se tomu, dokonce to považuji za vysoce pravděpodobné.
Cena elektřiny se nejspíš bude zvedat proto, že narůztají omezení na straně nabídky (tlak na omezování a zavírání levných zdrojů, tlak na výstavbu drahých zdrojů, nutnost posilování sítí) a naopak se rozšiřuje poptávka (elektromobilita).
D97a15v42i54d 94Z27a67h15r85a83d76n54í53č24e80k
Ve vašem blogu jsem se dočetl, že místo 1 Kč / 1 km u elektromobilů je cena 5 kč/ 1 km. WOW. To jako že cena elektřiny stoupla 5x a já si toho nevšiml? Tyhle pohádky povídejte prosím někomu z Marsu. Jinak elektromobily nabíjet samozřejmě ideálně v noci, kdy tím pomůžete i stabilitě sítě. Co se solárů týče, ty nijak s elektromobily nesouvisí. Je to ryze česká superzlodějna. Cena výroby solárů tehdy výrazně klesla (na 1/3), ale nikdo neupravil pravidla. Následně z toho byl samozřejmě skvělý byznys. V té době jsem zrovna studoval na ČVUT (energetika) a tehdy tam spočítali kolik to bude stát (dost přes bilion a půl). Elektromobily by měly dostat šanci a ukázat, zda na trh patří. Samozřejmě bez šílených dotací a nesmyslů. Navíc mají i dost výhod. Zejména ve velkých městech je skvělé, že exhalace jsou minimální. Výfuk takového elektromobilu je samozřejmě na komínu elektrárny, ale je to lepší než ve městě. Zkrátka problém je mnohem komplexnější. Pokud věříte té pohádce co jste splácal o mnohonásobném zdražení, připravte se jak nejlépe umíte a snižte spotřebu elektřiny vaší domácnosti. Nad tím kontrolu máte.
J14a86n 76R25á52ž
Co se týká nákladů na 1km u elektroaut, tak dnes jsou vyšší než u klasických aut. A to ještě nedošlo k čekávanému zdražení dobíjení v EU z dnešních 0,79 Euro/kWh , což prý byla "vítací fáze pro nové majitele elektroaut v roce 2020", jak tuto cenu označil generální ředitel společnosti Ionity Michael Hajesch , na 0,9-0,95Euro/kWh u jejich rychlonabíječek v druhém pololetí 2020, jak bylo touto firmou již avizováno.
Např. U nás nabytí 95kWh akumulátoru Audi e-tron, vyjde dnes podle druhu sjednaného tarifu od 750 do 1 235 korun (k tomu připočítejte, že u nabíječky strávíte asi hodinu). Reálně se pak dá klidnou jízdou v rámci českých rychlostních limitů ujet na jedno nabití 300 až 350 kilometrů. 1km tak vychází na cca dvě padesát až čtyři koruny. U dieselové Š Octávie se spotřebou 5- 6,0l nafty na 100km vyjde dnes 1km při ceně 32Kč/l na necelé dvě koruny
M57i43l10a37n 74V18a79l36á71š33e25k
Tyto nové návrhy ekoteroristů nás dovedou do naprosté bídy.Kdyby pouhá třetina os.aut byla na elektřinu ,nebudou stačit ani dva nové Temelíny a stát přijde o 50 miliard ročně na spotřební dani za benzin a naftu. Napájecí stanice budou muset být napojena na nová vedení VN aby utáhla napájení el.aut. Takže zelení, vzhůru do temné Evropy a do jeskyň.
S44t75a49n55i77s60l35a69v 27J51e96l58e70n
Trochu přeháníte. Třetina aut odpovídá přibližně jednomu temelínskému bloku ze dvou současných. Takže i na polovinu elektromobility by jen stačilo tu elektrárnu konečně dostavět do původně plánované velikosti čtyř bloků.
J39o78s27e98f 62K34o67š45í51č30e63k
Ten článek má bombastickou čtenost, chlape, jak to děláte (vím, lidi tohle téma zajímá - tak jako je zajímají obdobné pozitivní věci, jako třeba potopení Titaniku anebo zkáza raketoplánu apod.). Bohužel tažení za uhlíkovou neutralitu lze přirovnat spíše k něčemu většímu - druhá světová? Pro Evropu zřejmě asi ano.
Jinak se přiznám, já, který jsem od mala přivyklý na olověné aku, jsem fascinován tím, co ty li-onky dovedou. Ta koncentrace energie je opravdu až neskutečná. Elektromobil s dojezdem třeba 300 km považuji za opravdový výkřik moderní techniky - prostě neuvěřitelné. Snad nám to přinese pozitivní budoucnost. Jen jestli to není podobná bláhovost jako autonomní řízení - už X let se mluví o umělé inteligenci a všechno, co se zatím dosáhlo, jsou rozsáhlé csv soubory... fakticky. Aby to s tou infrastrukturou pro elektromobilitu nedopadlo obdobně. VELKÝ PROVAR.
P14a15v79e86l 47D41v42o61ř67á41k
A co teprve zdražení benzínu a nafty! To půjde přirozeně ruku v ruce. A zdraží se i vítr.
J77o13s68e13f 52K61o17š97í10č60e84k
Pokud to myslí s tou elektrikou v dopravě vážně, tak se musí začít pořádnou fosilní daní na auta se spalovacími motory v soukromém vlastnictví. Např. Fabia r.v. 2010 = pro začátek "silniční" daň třeba 15 tis. Kč za rok. Auto r.v. 2000 = daň 30 tis. za rok atd. Toto samozřejmě pro začátek, v plném proudu programu to pak bude ve stylu "roční silníční daň ve výši ceny vozidla". Každý to nechá rád sešrotovat (v reálu vyřízne VIN a auto v kůlně zaskládá balíky slámy s vírou na obrat situace).
A součástí tažení bude samozřejmě zdražení PHM. V reálu to samozřejmě povede k tomu, že na venkově se obyčejní lidé nebudou mít čím dopravovat do práce. No a do města se za prací nebudou moci přestěhovat, protože tam neseženou bydlení - vzhledem k těm cenám... Ještě že už se mi život přehoupl do druhé poloviny, být mladší, nesmál bych se tak moc. Takhle na ten evropský program pauperizace můžu nahlížet s úsměvem - ale neutěšujme se tím, že to skončí revolucí. Obrat by mohli vykonat jen nespokojení mladí lidé, ale těch je vzhledem k té bídné porodnosti tak málo, že ve společenském kurzu vůbec nehrají roli.
P39a38v44e38l 61H36e19k
Ále prdlaj a i kdyby, za pár desítek tisíc si pořídíte fve, baterku vám zbastlí kamarád elektrikář za pár šupů a pojedete sami na sebe . Těch elektromobilů ještě tolik není, aby to začlo hýbat s cenou pro domácnosti.
J57o98s33e29f 90K72o55š54í81č79e19k
nechci vidět ty úrazy proudem a těch požárů. O homologaci ani nemluvím. Už dnes by za provozování něčeho takového vyrobeného doma na veřejných komunikacích hrozil na poprvé přestupek na podruhé kriminál.
B95e20d72ř59i47c50h 69V78e74v75e44r58k84a
>>Místo pozvolného nenásilného rozvoje všeho, co souvisí s tematikou "čisté energie", se této oblasti chopili velmi divní, ale velmi vlivní lidé a vše se zcela vymklo kontrole<<
A co kdyby se,p.Ople,ten váš "pozvolný a nenásilný rozvoj" v budoucnu násilně přerušil nějakými skutečně extrémními katastrofami způsobenými změnami klimatu? I pak byste se domníval,že vše mělo probíhat "pozvolně"? Není náhodou lepší (pokud je zřejmé,že ta "pozvolnost" je tak příliš pomalá,že než bychom se k něčemu dobrali,s největší pravděpodobností by již bylo pozdě)-čili není za této situace lepší se "chopit" urychlení onoho rozvoje-a tím i odvrácení hrozících katastrof? A už vůbec nechápu to,co se tu dnes,podle vás,"vymklo kontrole". Jo,kdyby se globální klima vymklo kontrole (a pokud nebudeme brát hrozící nebezpečí dostatečně vážně,ono se skutečně vymkne),to by byl teprve "fičák"! Není proto lepší si přiznat,že "ten váš pozvolný rozvoj" je příliš pozvolný,tzn. pomalý-a abychom zabránili hrozícím katastrofám v budoucnu,je třeba mu trochu pomoci? I za cenu nějakých (v porovnání se škodami v budoucnu v podstatě nepodstatných) nepopulárních opatření? A jsme u toho - vy,populista,se snažíte vytřískat nějaké ty své mrzké politické body z toho,že kritizujete nepopulární (ale nutná) opatření,která uspoří v budoucnu mnohem víc,než to,co do toho dnes vložíme. A protože jste populista,brnkáte na strunu lidského sobectví: "Proč se uskromňovat dnes - když tu jsme - jen kvůli tomu,aby naši potomci v budoucnu nezaplatili mnohem víc-až my už tu stejně nebudeme?" - viďte,to jste tím svým populistickým blogem chtěl říct,že ano. A mě nezbývá než konstatovat: ano,to je opravdu smutné-že se najdou takto sobečtí politici-a tak sobečtí voliči,na které evidentně cílíte. Nicméně věřím,že lidé budou mít (ve své většině) rozum-a populisty vašeho "formátu" rozhodně volit nebudou. A opět se zde v "celé nahotě" ukazuje,jak ve skutečnosti nerozumní jste vy,političtí extremisté,kteří jste nazvali svou stranu"Rozumní".
J62i20ř42í 54D82a76n39e95š
Jestli věříte tomu, že globální klima bude mít někdy lidstvo pod kontrolou, pak jistě věříte tomu, že blechy mají pod kontrolou psa, v jehož kožichu žijí, že?
P16a35v28e90l 95S87o36b71o83t62k14a
Elektromobily budou mít stejný dopad jako elektrifikace železnic.
S40t98a36n96i60s81l58a22v 97J79e19l32e94n
Stejný dopad?Takže propouštění topičů, rušení vodáren, bourání výtopen? (když stejný vliv tak stejný vliv ... )
Ale vážně k vlivu na (s)potřebu elektřiny:
Železnice u nás spotřebuje zhruba 1,3 TWH elektřiny za rok. Plná elektrifikace silniční dopravy by potřebovala přibližně 15-20x tolik. Zhruba by to znamenalo, že současný export elektřiny by musel být nahrazen zhruba stejným dovozem. Jenže odkud ...
O39d43s91t34r16a91n79ě65n23ý 66U34ž29i59v72a90t47e14l
R60a94d79i74m 34S36v22o80b71o33d64a
jenze miliony lidi zijicich ve meste budou nuceni vyuzivat pouze tyto drahe nabijecky. kdo ma barak za mestem tak to kazdy vecer praskne na svoji nabijecku a rano muze jet.
- Počet článků 126
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4134x
Emeritní policejní rada
Ředitelství služby cizinecké a pohraniční policie Policejního prezídia ČR
a
Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu služby kriminální policie PČR